Reklama w internecie, czy w telewizji

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jaka reklama jest bardziej skuteczna – reklama w internecie, czy reklama w telewizji. Na skuteczność akcji promocyjnej wpływ ma bowiem wiele czynników. Niektóre firmy decydują się na łączenie promocji w internecie i w innych mediach. Docierają w ten sposób do różnych grup odbiorców.akademiaprawajazdy.pl – nauka jazdy gdynia Istnieją produkty, które potrzebne są każdemu, ciężko więc wybrać jedną grupę docelową naszych komunikatów.

W takich przypadkach skuteczne okazuje się połączenie różnych mediów. Reklamując produkty w internecie dociera się zwłaszcza do młodszego grona odbiorców. Pomimo, że internet powoli dominuje inne media, należy zdawać sobie sprawę, że starsi ludzie nadal preferują telewizję. Do nich zwłaszcza powinny być skierowane komunikaty reklamowe w telewizji. Reklama w telewizji wybierana jest zazwyczaj przez duże firmy, które dysponują odpowiednimi środkami finansowymi.

Takie firmy nie rezygnują jednak z reklam w innych mediach. Ważne jest odpowiednie ich łączenie celem zdobycia jak najszerszego grona klientów. Reklamy w telewizji podobnie jak reklamy w internecie mogą przybierać różną formę. Zdecydowanie najpopularniejsze są spoty reklamowe, które wyświetlane są w przerwach pomiędzy programami telewizyjnymi. Coraz częściej jednak można spotkać takie zabiegi reklamowe jak na przykład lokowanie produktu. Produkt reklamowany jest na takiej zasadzie w programach telewizyjnych, filmach, serialach, czy teledyskach. Warto zdawać sobie sprawę, że tego typu reklama wymaga ogromnych nakładów finansowych i tylko nieliczne firmy mogą zdecydować się na taki wydatek.

Na reklamy w internecie decydują się zarówno wielkie, jak i małe firmy. Internet jest dla mniejszych i mniej zasobnych firm doskonałą szansą na reklamę swoich produktów. Nakłady, które ponosimy na reklamę w internecie mogą być bardzo zróżnicowane. Bardzo dużym atutem sieci jest możliwość reklamowania swoich produktów, czy usług nawet przez początkujących przedsiębiorców.

Kolejną zaletą internetu jest możliwość reklamy nawet jeżeli nie posiadamy żadnych środków finansowych. Do nasze dyspozycji są blogi, vlogi, a także rozmaite fora internetowe. Tego typu promocja trwa znacznie dłużej jednak może być niezwykle skuteczna. Wiele firm decyduje się na zakładanie swoich firmowych blogów. Są one szansą na ściągnięcie potencjalnych klientów na strony firmy, a także pokazanie się od najlepszej strony. Blogi firmowe często dotyczą dziedziny, w której specjalizuje się dana firma. Zamieszczając wartościowe treści przyciągamy użytkowników internetu, którzy zainteresowani są tego rodzaju tematyką.

Jednocześnie kreujemy się na specjalistów w swojej dziedzinie. Taka reklama zazwyczaj okazuje się bardzo skuteczna. Jeżeli chcemy, żeby nasza strona internetowa odnotowywała duże ilości odwiedzin, warto jest się zainteresować pozycjonowaniem i reklamami adwords. Pamiętajmy, że pewien procent użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę może stać się naszymi klientami. Warto zatem dbać o promowanie naszej strony w sieci.

Artykuł napisany przez: